Microsoft'un yeni yapay zekasına oyun dünyasından tepki: 'Amaç hissedarları memnun etmek'
- Microsoft’un yeni yapay zeka modeli Muse, Xbox oyunlarının geliştirilmesine yardımcı olmayı amaçlarken, oyun geliştiricileri ve sanatçılar arasında büyük bir tartışma yarattı.
- Geliştiriciler, Microsoft’un Muse yapay zekasının oyun geliştirme süreçlerini desteklemekten çok, yatırımcıları memnun etmeye yönelik bir hamle olduğu konusunda endişeli. Anonim kaynaklar, şirket içinde bu konunun eleştiriden kaçınılan bir mesele haline geldiğini belirtiyor.

Microsoft, oyun teknolojileri alanında yeni bir adım atarak 'Muse' adını verdiği üretken yapay zeka modelini tanıttı. Microsoft Research ve Xbox Game Studios’un Ninja Theory ekibi tarafından geliştirilen Muse, Xbox oyun geliştiricilerinin oyun içeriği üretmesine yardımcı olmayı amaçlıyor. Model, Bleeding Edge oyunundan elde edilen veri setiyle eğitildi ve oyun mekaniği ile 3D ortamları anlayarak görseller ve tepkiler üretebiliyor.
Klasik oyunları da koruyacak
Microsoft'un açıklamasına göre, Muse modeli yalnızca yeni oyunların geliştirilmesine yardımcı olmakla kalmayıp, aynı zamanda klasik oyunları da koruyacak. Modelin, eski Xbox oyunlarını inceleyerek modern donanımlara uyumlu hale getirme potansiyeline sahip olduğu belirtildi.
Microsoft Oyun Yapay Zekasından Sorumlu Kurumsal Başkan Yardımcısı Fatima Kardar, basın bülteninde, "Zamana ve donanım gelişimine yenik düşen sevilen oyunların bir gün Xbox ile herhangi bir ekranda oynanabileceğini hayal etmek bizim için heyecan verici bir olasılık" ifadelerini kullandı.
Microsoft, Muse’un oyun geliştirme süreçlerine entegrasyonunu değerlendirmek amacıyla dünya çapında 27 oyun geliştiricisiyle görüştüğünü açıkladı. Ayrıca, oyun ekiplerinin projelerini prototipleme aşamasına getirmelerine nasıl yardımcı olunabileceği konusunda da araştırmalar yürütülüyor.
Geliştiriciler tepkili: 'Kolektif çabamızı değersizleştiriyor'
Muse'un tanıtımı, oyun geliştiricileri ve sektör çalışanları arasında tartışmalara yol açtı. The Outsiders stüdyosunun kurucusu David Goldfarb, duyurunun ardından sosyal medya platformlarında sert eleştirilerde bulundu. Goldfarb, üretken yapay zekanın video oyunları için uygun olmadığına inandığını belirterek, “Bu araçlar, sermaye harcamalarını azaltmak amacıyla kullanılıyor ve sonuç olarak oyun geliştiricilerinin ve sanatçıların kolektif çabasını değersizleştiriyor” dedi.
'İşsizlik korkusu tartışmaları gölgeliyor'
WIRED'ın aktardığına göre anonim kalmak isteyen bir oyun geliştiricisi, Microsoft'un yapay zeka yatırımlarına fazlasıyla odaklandığını ve bu durumun geliştiricilerin iş güvencesi konusunda endişelerini artırdığını ifade etti.
Kimsenin bunu istemeyeceğini göremiyorlar ya da bunu önemsemiyorlar. Bu tür teknolojilere karşı olan tartışmalar sektörde genellikle sessiz kalıyor, çünkü çalışanlar işlerini kaybetmekten korkuyor.
'Amaç hissedarları memnun etmek'
Benzer şekilde, bir başka geliştirici de anonim kalmayı tercih ederek oyun endüstrisinin yapay zeka yatırımlarıyla ilgili belirsizliklerinin kendisini endişelendirdiğini dile getirdi:
"Muse'un temel hedefinin oyun geliştiricileri değil, hissedarları memnun etmek olduğu hissine kapılıyorum. Microsoft, yapay zeka alanında büyük yatırımlar yaptığını göstermek istiyor, ancak kimsenin gerçekten ihtiyacı olmadığı bir ürünü sunuyor."
Microsoft'a göre geliştiricilere yardımcı olacak
Microsoft, Muse'un birinci parti oyunlar üzerinde test edildiğini ve 'gerçek zamanlı oynanabilir bir yapay zeka modeli' oluşturmak için kullanıldığını açıkladı. Şirket, üretken yapay zekanın özellikle prototipleme aşamasında oyun geliştiricilere yardımcı olabileceğini savunuyor. Bu aşama, geliştiricilerin temel oyun mekaniklerini oluşturduğu, fikirlerini test ettiği ve erken aşama tasarımlarını değerlendirdiği süreç olarak biliniyor.
'İnsan katkısı olmadan olmaz'
Ancak, Creative Assembly'nin geliştirme direktörü Marc Burrage, bu sürecin insan katkısı olmadan gerçekleştirilemeyeceğini ifade etti.
Prototipleme, yalnızca sonuç değil, aynı zamanda öğrenme sürecidir. Bilgisayarlar bu süreçte insanların çıkarabildiği içgörüleri çıkaramaz. Hızlı prototipleme, kestirme yollarla elde edilemeyecek bir beceridir.
Kardar, Muse duyurusunda, “Bu yeni üretken yapay zeka yeniliklerinin oyun sektörü ve oyun geliştiricileri topluluğuna işbirliği içinde ve sorumlu bir şekilde nasıl destek sağlayabileceğini şekillendirmenin önemli olduğuna inanıyoruz" dedi. Ancak, geliştiriciler arasında yapay zekanın oyun geliştirme sürecine nasıl entegre edileceği ve yaratıcı süreci nasıl etkileyeceği konusundaki tartışmalar devam ediyor.