Sony ile görüşmeler gündemde: Elden Ring'in şirketi Kadokawa'nın hisseleri yükseldi
- Sony'nin Japonya’nın önde gelen yayıncılık, anime ve oyun şirketlerinden Kadokawa’yı satın almak için görüşmeler yaptığı haberlerinin çıkmasının ardından Kadokawa hisserleri yükselişe geçti.
- Bu anlaşma, Sony’nin anime ve oyun sektöründeki gücünü artırarak eğlence portföyünü genişletmesini sağlayabilir.
- Kadokawa, "Elden Ring" ve "Sekiro" gibi oyunların arkasındaki FromSoftware'ı kontrol ediyor ve anime ile özgün fikri mülkiyet üretimiyle de dikkat çekiyor.
Sony'nin Japonya'nın önde gelen yayıncılık, anime ve oyun şirketlerinden Kadokawa’yı satın almak için görüşmelerde bulunduğuna dair haberler, Kadokawa hisselerinde büyük bir artışa yol açtı. Şirketin hisseleri salı günü yüzde 23 yükselerek günlük tavan fiyatına ulaştı. Çarşamba sabahı ise yüzde 19 artış gösterdi. Kadokawa'nın kontrolü altında dünya çapında büyük bir beğeni toplayan "Elden Ring" oyununu geliştiricisi FromSoftware'ı yer alıyor.
Sony ve Kadokawa şu ana kadar konuyla ilgili resmi bir açıklama yapmadı. Ancak olası bir anlaşma, Sony'nin oyun, anime, film ve müzikten oluşan eğlence portföyünü güçlendirme stratejisinin bir parçası olarak görülüyor.
Anime ve manga dünyayı fethediyor
Reuters'a konuşan Kantan Games danışmanlık şirketinin kurucusu Serkan Toto, Sony’nin bu adımını şöyle değerlendirdi:
"Anime ve manga, dünya çapında hızla yayılıyor ve Sony bunun farkında. Bu pazarda büyük bir oyuncu olmak istiyorlarsa Kadokawa gibi bir şirketi bünyelerine katmaları mantıklı."
Sony’nin hali hazırda anime sektöründe güçlü bir varlığı bulunuyor. Şirket, Crunchyroll isimli anime yayın platformunun yanı sıra "Demon Slayer" gibi başarılı serilerle tanınan Aniplex'in sahibi. Jefferies analisti Atul Goyal, Kadokawa'nın anime planlama ve üretim kapasitesinin Aniplex'in sunduğu içerikleri daha da zenginleştireceğini belirtti.
Ayrıca Kadokawa’nın kendi yayıncılık faaliyetlerinden ürettiği özgün fikri mülkiyetleri Sony için stratejik bir avantaj yaratacağı ifade ediliyor.
Anime pazarının potansiyeli
Tahminlere göre global anime sektörü, 2030 yılına kadar iki katına çıkarak 60 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşacak. Japon markaları, Netflix ve Amazon gibi şirketlerin ilgisini çekerken, bu yapımlar küresel eğlence sektörü için önemli bir içerik kaynağı haline geliyor.
Sony’nin hedefindeki Kadokawa, yalnızca anime değil, aynı zamanda oyun alanında da güçlü bir aktör. FromSoftware’ın geliştirdiği "Elden Ring" ve "Sekiro: Shadows Die Twice" gibi yapımlar, dünya çapında büyük başarı yakalamış durumda.
Kantan Games’ten Serkan Toto, bu hamlenin Sony’nin genel eğlence işini daha istikrarlı hale getirebileceğini söyledi.