Roblox, aktif kullanıcı sayısı hedefini tutturamıyor: Türkiye'nin payı ne?

PAYLAŞ
  • Roblox’un hisseleri, şirketin dördüncü çeyrek için açıkladığı günlük aktif kullanıcı sayısının analist tahminlerinin gerisinde kalmasının ardından yüzde 20’ye varan değer kaybı yaşadı. Roblox Mali İşler Direktörü Mike Guthrie, bu durumun kısmen Türkiye’deki yasaklardan dolayı yaşandığını söyledi.
Roblox, aktif kullanıcı sayısı hedefini tutturamıyor: Türkiye'nin payı ne?

Video oyun platformu Roblox’un hisseleri, şirketin dördüncü çeyrek için açıkladığı günlük aktif kullanıcı sayısının analist tahminlerinin gerisinde kalmasının ardından yüzde 20’ye varan değer kaybı yaşadı. Bu, mayıs ayından bu yana en büyük gün düşüşü oldu.

Şirketin açıkladığı verilere göre, 31 Aralık’ta sona eren üç aylık dönemde günlük aktif kullanıcı sayısı bir önceki çeyreğe göre yüzde 4 azalarak 85,3 milyona geriledi. Wall Street analistleri ise bu sayının 88,4 milyon olmasını bekliyordu. Oyuncu etkileşimi de üçüncü çeyreğe kıyasla yüzde 9,7 düşerek 18,7 milyar saate geriledi.

"Türkiye'deki yasak etkili oldu"

Roblox Mali İşler Direktörü Mike Guthrie, Perşembe günü yapılan kazanç çağrısında, Doğu Avrupa’daki büyümenin 'oldukça yavaş' seyrettiğini belirterek, bu durumun kısmen Türkiye’de çocuk güvenliği endişeleri nedeniyle alınan yasak kararından kaynaklandığını söyledi. Ağustos ayında yürürlüğe giren yasak nedeniyle Türkiye'nin ilk kez tam bir çeyrek boyunca platformdan tamamen çıkarıldığını ifade etti. Roblox’un bu yasağa itiraz ettiği de bildirildi.

San Mateo, Kaliforniya merkezli şirketin dördüncü çeyrekte rezervasyonları (satış ölçümü olarak kullanılan bir gösterge) 1,36 milyar dolar olarak gerçekleşirken, bu rakam 1,37 milyar dolarlık beklentinin altında kaldı.

Üçüncü taraf geliştiricilerin oyun yapmasına ve gelirden pay almasına olanak tanıyan Roblox, son yıllarda hızla büyüdü. Bu hafta platformun en popüler oyunlarından biri, anonim geliştiricisinden satın alındı.

Şirket, çeyrek boyunca oyun geliştiricilere rekor düzeyde 281 milyon dolar ödeme yaptı. CEO David Baszucki, bu rakamın platform üzerinden yaratıcılarına aktarılan finansal desteğin bir göstergesi olduğunu vurguladı.

Roblox, çevrimiçi ortamda çocukları hedef alan yırtıcılara karşı yeterli önlem almadığı yönündeki eleştirilerle de karşı karşıya. Şirket, geçtiğimiz yıl 13 yaş altı çocukların sadece sosyal etkileşim amaçlı tasarlanan oyunlara erişmesini engelleyen yeni kurallar getirmişti.

Roblox, 2025 yılı için toplam rezervasyonlarının 5,2 ila 5,3 milyar dolar arasında olacağını öngörüyor.